Friday 13 June 2014

Manfaat Dariada Energizing Soy Protein Shaklee

Assalammualaikum dan selamat sejahtera.

Semoga dikurniakan kesihatan yang sihat dan kebahagian yang sepanjang masa.

Protein




Protein adalah bahan utama dalam pembentukan pelbagai organ dan tisu dalam badan serta komponen utama kepada hormon manusia. Ia juga merangsang fungsi psikologi. Maka setiap organ kita memerlukan protein.

Struktur asas badan manusia adalah dari sel. Segala penyakit di sebabkan oleh pengumpulan sel-sel yang lemah dan kurang sihat. Keperluan protein yang mencukupi merupakan kunci kesihatan yang optimum -
 [ Protein diperlukan untuk menghasilkan hormones, enzymes, antibodi dan neurotransmitter]

Pengambilan protein yang mencukupi membantu menghasilkan sel baru maka sel mati dan sel lama ini dapat disingkirkan.

SEL --> TISU --> ORGAN --> SISTEM --> BADAN ANDA 

Protein boleh didapati dari dua sumber utama iaitu protein dari haiwan (contohnya daging, ikan, telur dan susu) dan protein tumbuhan( contohnya bijirin, kekacang dan produk soya).

Walaupun protein tumbuhan adalah protein yang tidak lengkap, tetapi ia adalah pengganti yang baik. Tambahan pula ia akan saling melengkapi dan membekalkan semua asid amino penting yang di perlukan untuk seseorang individu

Jom kita lihat perkongsian tentang  Energizing Soy Protein Shaklee(ESP) yang menjadi produk yang Hot dan mendapat sambutan.






Apa yang best sangat tentang ESP nie.

Energizing Soy Protein merupakan makanan utama dalam program SHAKLEE. Ia adalah sumber protein tumbuhan yang lengkap secara biologi yang bermutu tinggi yang di hasilkan dari kacang soya.Ia memberi tenaga yang berpanjangan dan membaik pulih sel-sel dan tisu-tisu yang rosak

Energizing Soy Protein ini merupakan satu-satunya produk yang menjamin penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dapat di hasilkan oleh tubuh manusia .Ia turut diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral.

Manakala, kandungan Indeks Glisemik (G.I) yang rendah iaitu 39, menjadikan ia sangat sesuai juga kepada pesakit kencing manis.Karbohidrat dengan G.I. yang rendah memecahkan gula dengan perlahan-lahan sambil membebaskan glukos ke dalam sistem badan.

Mengekalkan paras gula dalam darah yang rendah amatlah penting dalam pengurangan berat badan dan penjagaan kesihatan dalam jangka masa panjang.

Shaklee hanya menggunakan protein soya yang tidak diubahsuai genetiknya, iaitu "non-GMO" (non-Genetically Modified Organism) .Ianya dipantau dengan ketat dan dikawal sejak mula ditanam, di tuai hinggalah diproses.

Satu hidangan Shaklee ini bersamaan dengan 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur, 12 kali ganda susu rendah lemak, tiada kolestrol, tiada urik asid dan sangat mudah diserap oleh tubuh manusia.

Antara manfaat utama dari ESP:

Awet Muda
Kepentingan asid amino untuk membina otot, kuku, rambut, darah, organ, kulit, kalenjar dan lain-lain.Dengan pengambilan ESP yang konsisten adalah kunci untuk mengekalkan kulit muda.

Pembekal Tenaga Segera
Membekal tenaga segera dan meningkatkan sistem imun, dengan itu ia baik untuk kekal bertenaga, mencegah migrain, imsomnia dan stress.

Baik Untuk Prostat
Genistein yang terkandung dalam kacang soya terbukti keupayaannya mengekang pertumbuhan dan perebakan sel kanser. Ia memusnahkan radikal bebas di dalam sel badan sebelum ia menukarkan sel DNA kepada sel kanser. Ia juga sangat baik dalam pemulihan uterus, ovari, menopause dan pembesaran prostat.

Kulit Anjal, Gebu dan Berseri
Merangsang regenerasi kulit dan otot, mengurangkan kedutan, agen anti-penuaan, mengembalikan radian kulit dan kepejalan otot, mempercepatkan sembuhan luka dan mengurangkan kesan parut

Memulihkan Pigmentasi
Membaiki masalah rambut beruban & rambut gugur ,Membaiki masalah pigmentasi dan kedutan

Membaiki Memori
Meningkatkan kualiti memori,vitaliti, dorongan seksual dan rangsangan

Jom dapatkan secepat mungkin untuk merasai kebaikannya. ESP sesuai untuk seisi keluarga

Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?
Hubungi untuk:-


FREE CONSULTATION
BEST PRICE and BUSINESS 
OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!


Firdaus 
Shaklee ID 1145815
017-6976162 (whatsapp/line/sms)

No comments: